Zekeringkast en stroomdistributie

Zekeringkast en stroomdistributie

landreiziger-shop-005Het secundair boordnet dat wij voeden vanaf de tweede accu dient voor de voeding van alle toegevoegde verbruikers. Secundair wil zeggen dat dit boordnet los staat van het primaire systeem, dat van de auto zelf. Hiervoor is bewust gekozen zodat voorkomen kan worden dat het primair systeem overbelast raakt of op enigerlei wijze verstoord raakt. Het belangrijkste aspect is uiteraard het ontzien van de startaccu en het voorkomen dat het laatst gezette kopje koffie tot gevolg heeft dat de auto de volgende ochtend niet meer start.

Een secundair elektrisch systeem zal echter wel inhouden dat dit vanaf de basis opgebouwd zal moeten worden. De tweede accu levert de energie die vervolgens op correcte wijze gedistribueerd zal moeten worden. De meest correcte wijze is middels een zekeringkast waarbij men een goed overzicht heeft in de achterliggende installatie en de afzonderlijke gebruikers goed afgestemd kan zekeren. Aanvankelijk lijkt een dergelijke kast overdreven, maar na verloop van tijd en een groei van de installatie ontstaat er toch een zekere behoefte om orde op zaken te stellen.

Deze ruime 12 voudige zekeringkast voor steekzekeringen die wij destijds betrokken van de firma Rick Donckers voorziet niet alleen in de behoefte wat zekeringen betreft, maar heeft ook een uitgebreid verdeelblok zodat de stroomdistributie op een centrale plek kan gebeuren. Deze centrale plek is in ons geval de cubby box.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *